Monday 16 April 2012

PR tidak mampu tandingi persefahaman BN

 

Posted on April 15, 2012, Sunday

KUCHING: Pakatan Rakyat (PR) yang ditunjangi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Parti Tindakan Demokratik (DAP) dan Parti Islam Se-Malaysia (PAS) tidak mampu menandingi persefahaman yang terjalin dalam Barisan Nasional (BN).
Menteri Muda di Pejabat Ketua Menteri (Hal Ehwal Islam) Datuk Daud Abdul Rahman berkata, biarpun menggunakan perkataan ‘pakatan’ untuk merujuk perpaduan, namun secara hakikatnya mereka tidak sebulu.
Menurutnya, semua parti komponen di bawah BN bekerjasama dan bersatu padu untuk merealiasikan matlamat perjuangan membantu rakyat secara menyeluruh.
“Walaupun BN terdiri daripada pelbagai parti, namun perjuangan semua adalah sama iaitu untuk membantu memajukan negara dan rakyat.
“Tidak seperti mereka (pembangkang) lain tempat lain cakap, malah perjuangan mereka juga tidak sama,” katanya ketika berucap pada Majlis Perasmian Dewan Serbaguna Jalan Tanjung Embang di sini, malam kelmarin.
Justeru, beliau mahu rakyat negeri ini tidak mendengar atau terpengaruh dengan janji manis pihak terbabit.
“Kita tidak cakap sahaja tetapi melaksanakan apa yang dijanji. Bukan macam mereka yang hanya tahu berkata-kata untuk menyedapkan telinga,” ujarnya.
Malah, katanya, perjuangan pihak terbabit boleh dianggap berbahaya kerana berhasrat untuk memporak peranda perpaduan rakyat Malaysia.
Dalam pada itu, menurut Daud, setiap kaum di negeri ini mempunyai hak sama rata kerana kerajaan mengutamakan perpaduan.
“Tidak ada kaum yang majoriti atau mendominasi kaum lain di negeri ini.
“Perkara ini yang menyebabkan kita (rakyat Sarawak) boleh hidup bersama tanpa sebarang masalah,” jelasnya

No comments:

Post a Comment