Friday 3 August 2012

Isu hudud bukan modal untuk kalahkan pembangkang, kata Chong

KUCHING: Setiausaha Parti Tindakan Demokratik (DAP) Sarawak Chong Chieng Jen berkata Ketua Pemuda Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) Tan Kai, silap jika menganggap Barisan Nasional (BN) dapat menewaskan pembangkang dengan menggunakan isu undang-undang hudud.

Bercakap pada sidang akhbar semalam, beliau berkata DAP sama ada pada peringkat negeri mahupun kebangsaan tidak akan menyokong undang-undang hudud.

Malah beliau memetik kenyataan ‘langkah mayat saya dahulu’ oleh seorang pemimpin kebangsaan DAP berhubung pelaksanaan undang-undang hudud.

“Pemuda SUPP mencabar kami untuk membuat pendirian mengenai undang-undang hudud, kami menyatakannya dengan jelas dan sekali lagi bahawa kami menentangnya.

“Penasihat DAP Lim Kit Siang, semasa satu perhimpunan PAS (Parti Islam Se-Malaysia) di hadapan seribu penyokong, mengumumkan bahawa kami tidak menyokong pelaksanaan undang-undang hudud.

“Tindakan Pemuda SUPP untuk memberi tumpuan kepada isu yang begitu abstrak merupakan strategi mereka untuk cuba menakutkan dan mengelirukan rakyat,” katanya di ibu pejabat DAP di sini.

sumber:theborneopost

No comments:

Post a Comment