Wednesday 17 April 2013

DAP ketandusan idea dan strategi menangi hati rakyat

KUCHING: Parti Tindakan Demokratik (DAP) sudah ketandusan idea dan strategi untuk memenangi hati rakyat bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) ini.

Ketua Setiausaha Politik Ketua Menteri Abdullah Saidol berkata perbuatan DAP menyerahkan kek yang ditempah khas sebagai tanda peringatan kepada Ketua Menteri Pehin Sri Abdul Taib Mahmud akan janji persaraan yang diumumkannya dua tahun lalu di Wisma Bapa Malaysia semalam, disifat­nya kebudak-budakan dan biadap.

“Tindakan Setiausaha DAP Negeri Chong Chieng Jen sangat kebudak-budakan dan biadap… DAP Sarawak sudah ketandusan idea,” katanya ketika diminta mengulas mengenai perkara itu.

“Kita Barisan Nasional (BN) sibuk membincangkan tentang kehendak rakyat serta keperluan untuk memajukan negeri, mereka (DAP) buat perkara yang tidak berfaedah dan tidak menguntungkan rakyat,” tambahnya.

Malah, Abdullah yang juga presiden Kelab Penyokong Barisan Nasional (BNBBC) berkata, DAP seharusnya mengurus hal ehwal parti itu sendiri sebelum masuk campur parti lain.

“Chong serta rakan-rakan beliau sibuk buat kek dan mencampuri urusan ‘ru­mah orang’, padahal rumah mereka sendiri berselerak dan dalam pemilihan parti DAP proses pengundian pun salah kira, ada hati nak cakap pasal ketelusan,” tegasnya.

Pada masa yang sama, beliau turut menyifatkan DAP tidak mempunyai hala tuju politik yang jelas untuk memajukan rakyat negeri ini.

“DAP tiada mempunyai hala tuju politik yang jelas, malah mempunyai slogan politik yang rapuh dan ber­celaru,” ujarnya.

Semalam, Chong bersama barisan jentera DAP yang disertai 100 orang berarak membawa kek itu ke Wisma Bapa Malaysia, Petra Jaya di sini.-theborneopost

No comments:

Post a Comment