Monday 17 March 2014

PRK Balingian: Calon PKR tiba bersama penyokong

MUKAH: Calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Abdul Jalil Bujang, 56, tiba di pusat penamaan calon Plihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Balinginan, di Dewan Suarah, di sini, jam 9.05 pagi dengan diiringi kumpulan penyokongnya. 

Turut kelihatan mengiringinya Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali; Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Shamsul Iskandar Mohd Akin dan Pengerusi PKR Negeri, Baru Bian. 

Jalil yang juga seorang ahli perniagaan adalah Naib Pengerusi PKR Cabang Bintulu dan pernah menjadi calon untuk DUN N.58 Jepak dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) 2011 atas tiket pembangkang. 


Pada Pilihan Raya Negeri pada tahun 2011, BN yang diwakili bekas Ketua Menteri, Tan Sri Abdul Taib Mahmud mengekalkan penguasaannya di kerusi itu bagi tiga penggal berturut-turut dengan majoriti 5,154 undi. 

Dalam pertembungan tiga penjuru itu, Abdul Taib menewaskan sepupunya, Datuk Salleh Jaafaruddin (Bebas) dan Suriaty Abdullah (PKR). 

PRK DUN Balingian diadakan berikutan persaraan Abdul Taib dari arena politik dan pentadbiran kerajaan, 28 Februari lalu sebelum dilantik Yang di-Pertua Negeri Sarawak Ke-7. - Berita Harian

No comments:

Post a Comment