Monday 1 October 2012

Pendapat keluar BN dibawa ke perhatian pemimpin: Chin


KUCHING: Pucuk pimpinan Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) akan membawa ke perhatian pimpinan Barisan Nasional (BN) berhubung pendapat dan pandangan agar parti itu keluar dari gabungan tersebut seperti disuarakan ahli-ahli Jawatankuasa Pusat (CC) pada mesyuarat Ahad lepas.

Presidennya Datuk Seri Peter Chin semalam berkata, tidak ada usul berkenaan perkara itu dicapai menerusi Mesyuarat Jawatankuasa Pusat (CC) pada 23 September lalu.

Menurutnya, pada mesyuarat lepas ramai ahli-ahli CC membahaskan kedudukan parti yang sukar dalam pentadbiran BN negeri termasuk kemungkinan keluar dari BN negeri.

“Kami ingin menyatakan tidak ada resolusi mahupun keputusan dibuat berhubung kedudukan SUPP dalam BN.

“Bagaimanapun, adalah menjadi tugas kami di kepimpinan pusat parti untuk membawa perkara ini kepada kepimpinan BN dengan segera,” katanya pada sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) SUPP di sini, semalam.

Sebelum ini, akhbar melaporkan Mesyuarat CWC semalam antara lain akan membincangkan kedudukan parti sebagai anggota BN.

Sementara itu, CWC memaklumkan Datuk Ho Beng Aik sebagai Pengerusi SUPP Cawangan Kanowit yang sah.

“CWC seterusnya mengarahkan Kapitan Lee Foh Nun dan kumpulannya menghentikan dakwaan bahawa mereka merupakan jawatankuasa SUPP Cawangan Kanowit yang dipilih,” katanya.

No comments:

Post a Comment